• Zero - På riktigt
Payment with Klarna Payment with Swish
Snabb leverans / Säkra betalningar / Fri frakt över 400kr

Här är dem vanligaste frågorna vi på PURII får om paket, poddar, smaker, leveranser och betalningar.


Hur lång är leveranstiden av pods?

Postnord - Beställer du innan 14:00 vardagar skickas paketet samma vardag och levereras inom 1-2 arbetsdagar beroende på din adress. Vi skickar inom Sverige och Norden i nuläget. 

Hur vet jag när mitt paket är på väg?

Postnord - När vi packat era varor skickar vi ut ett mail, "Din beställning är nu packad", där erat spårningsnummer är bifogat. Om ni beställt med ombud får ni ett sms/notis/brev när erat paket är framme hos ombudet.

Hur fungerar poddarna?

Poddarna har ett fleece material inne i podden som täcks med naturliga aromer av valfri doft. Genom ett litet hål som "sugs" doften ut ur podden medans personen dricker ur flaskan. 

Är poddarna säkra för barn?

Poddarna har ett fleece material inne i podden som täcks med naturliga aromer av valfri doft. 

Hur länge håller en podd?

Alla våra poddar innehåller helt naturliga dofter utan konstgjorda ämnen, och det betyder att doftämnena försvinner med tiden. En podd ger smak åt minst 5 liter vatten, vilket betyder att du slipper köpa 10 halvlitersflaskor av nån annan smaksatt dryck.

Är innehållet naturligt och ofarligt?

Doftämnena i våra poddar kommer från naturliga ingredienser som frukt eller kryddor. De appliceras på ett livsmedelsgodkänt material som vi kallar för fleece. Vi använder oss inte av konstgjorda smaker, och alla poddar från Purii är fria från reglerade allergener.

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning när den är lagd?

Tyvärr går detta inte, men om du kontaktar oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Kan jag avbeställa min order?/Skicka tillbaka mitt paket?

Ja det kan du, vi uppskattar om det är innan vi har skickat iväg erat paket. Vill du avbeställa kan du skicka ett mail till [email protected] där du skriver in ditt namn och ordernummer.
Vill du skicka tillbaka för att byta eller för att du inte vill ha varan längre är det viktigt att förpackningen är obruten och varan är hel då vi av hygien skäl inte kan ta emot en vara som är öppnad. Vill du göra detta kan du skicka ett mail till [email protected] där du skriver in ditt namn och ordernummer samt anledning.

Det är något fel på produkten, vad gör jag?

Första du ska göra är att undersöka om produkten är hel och om du kan se ett uppenbart fel. Kan ni inte ta reda på vad felet är själva ska ni maila in till oss på [email protected] där du skriver in ditt namn och ordernummer samt anledning.  

Kan jag beställa poddar utanför Sverige?

Vi skickar primärt i hela Sverige, men vi kan även skicka inom Norden och EU. Utanför EU råder vi att kontakta oss innan beställning. 

Vill du bli återförsäljare av smakpoddar?

Vi kan erbjuda förmånliga priser då vi redan har fördelaktiga avtal med flera leverantörer. Tack vare att vi själva håller stora lager kan ni beställa valfritt antal och ofta få snabba leveranser. För att vi ska kunna erbjuda bra priser ser vi dock att antalet är över 500st. 

Kan jag beställa poddar på faktura?

Vi erbjuder betalning med faktura genom Klarna och Billwave som är 2 betrodda fakturerings företag. Du kan välja 15 eller 30 dagars faktura eller del betala där du kan välja att betala poddarna över flera månader.